zaterdag 19 mei 2012

Startnummer 12130

Vanmorgen heb ik, net als gisteren, gewerkt in de bibliotheek van Rijnsburg. Het was heerlijk weer en voor het eerst in 2012 had ik mijn zomerjas aan. We zitten inmiddels al op 19 mei, hetgeen toch wel iets zegt over het koude weer vanaf eind maart.
Na gewerkt te hebben, fietste ik naar Leiden, waar Jaap de Gorter en ik onze startnummers op gingen halen. Tijdens de marathon loop ik met nummer 9517. Maar ik haalde, zoals een goed gastheer betaamt, nog een nummer op: 12130.
Met dit nummer loopt Ivan, een broer van Ana, morgenmiddag de 10 km. Donderdagavond is hij met zijn vriendin Nerea aangekomen voor een lang weekeinde Holland. Het is een toeristisch programma: gisteren de Keukenhof, vandaag Amsterdam en morgen de marathon van Leiden.

Komend uit de bergen van Asturias zullen dit vooralsnog de vlakste 10 km uit zijn leven worden.

In het recente verleden heeft hij wel eens de halve marathon van Covadonga gelopen, eentje met flinke kuitenbijters.

Dus als u morgen iemand met startnummer 12130 ziet lopen, moedig hem dan aan met "Olé Ivan!"

Geen opmerkingen: