vrijdag 4 mei 2012

Cursus

Het is een bekend feit, dat we in een informatiemaatschappij leven. Dit houdt in, dat je je constant bij moet scholen op allerlei terreinen. Stilstand is immers achteruitgang.
Deze week zat bij de aanschafinformatie het nieuwste boek van Herman Finkers.

Ik besloot "De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat wederom niet door" te bestellen. Dat was eergisteren een wijs besluit, want vanmiddag kwam een klant er naar vragen, terwijl ik in de frontoffice mijn dienst draaide.

De titel "De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat wederom niet door" bracht bij mij de volgende gebeurtenis naar boven: een jaar of 10 geleden was ik met mijn vrienden Bas Warnink, Joep Kapiteijn en Tim de Beer aan het biljarten in een klein bruin café. Dat deden we een paar keer per jaar in die locatie.

Die bewuste avond waren we ons aan het uitleven in de edele biljartsport, waarbij ons volume heel wat hoger was dan te doen gebruikelijk is als biljarten een keer op televisie is. De volumeknop ging heel wat verder open, toen de eerste van ons naar het toilet ging. Op de deur hing een papier met de tekst: "De cursus Rietdekken gaat vanavond niet door. Riet is ziek."

Onnodig om te zeggen, dat we de rest van de avond genoeg inspiratie hadden voor allerlei grappen en grollen. Als het op cursussen aankomt zijn we zeer leergierig!

Geen opmerkingen: