zaterdag 10 maart 2012

Halve zool

Een paar weken geleden heb ik nieuwe Rossignol-bindingen op mijn kluunschaatsen laten zetten. Bij de Elfstedentocht van 11 februari was een van de plastic bindingen kapot gegaan.

Thuis ontdekte ik toen, dat bij mijn rechter schaats de zool een klein beetje los begon te laten. Vermoedelijk zou het nog jaren goed gaan, maar je weet zeker, dat er steeds meer lijm los gaat laten, als er eenmaal een klein beetje speling komt tussen de zool en de rest van de langlaufschoen.

Om te voorkomen, dat ik tijdens een toertocht ineens met een halve zool zou komen te zitten, ben ik vanochtend naar de schoenmaker in de Bakkersteeg gegaan.

Voor € 2,- werd de zool weer netjes aan de schoen vastgelijmd. Want je moet als schaatser er altijd voor zorgen, dat je materiaal in orde is.

Met ondeugdelijk materiaal loop je toch het risico, dat men je aanziet voor een halve zool....

Geen opmerkingen: