woensdag 4 januari 2012

Muziekles




Na 150 kinderen op maandag en 160 op dinsdag, kwamen er vanochtend 170 kinderen opdagen voor de schaatslessen in de Leidse IJshal. Zelf had ik hetzelfde plekje op de binnenbaan en de helft van de kinderen van maandag kwam uit zichzelf naar mij toe.
Bij het inrijden kreeg ik een prima inval voor een oefening met diep zitten: pianospelen. Vandaar was het nog maar een klein stapje naar het thema muziek: fluitspelend, drummend, vioolspelend en als dirigent reden de kinderen heen en weer.
Ook tal van andere speelse oefeningen passeerden de revue.
Er was bijna geen oefening, die ik gaf zonder er een speels element aan toe te voegen: boodschappen doen, fietsen, een serie vogels etcetera.
De les werd besloten met "Schipper mag ik over varen!"
Met rode konen en stralende ogen verlieten de kinderen het ijs.

Geen opmerkingen: