zaterdag 14 januari 2012

Hoofddoek

Het was vanochtend lekker loperig in de bibliotheek van Rijnsburg. Om kwart over 1 zat ik op de fiets naar huis, waar ik me omkleedde om met Hans Boers vanaf station Voorschoten te gaan lopen.
Het plan was, dat we door de Horsten zouden lopen. En zoals eenieder weet ben ik een zeer modebewust man en weet ik me voor iedere gelegenheid passend te kleden.

Door het koninklijke landgoed liep ik op deze bijna windstille, maar heerlijk frisse winterdag met prachtige winterluchten dus in mijn knaloranje TNT-trainingsjack.

Daar Hans er ook aan moest geloven en op gepaste wijze gekleed door de Horsten moest lopen, heb ik me grondig verdiept in een manier, die recht zou doen aan de laatste kledingvoorschriften voor leden van ons koningshuis: een hoofddoek. Maar dan wel eentje, die niet zou leiden tot Kamervragen.

Hans was trouwens opvallend stil tijdens onze 8 kilometer lange duurloop langs het huis van Willen-Alexander en Maxima. Sterker nog, Hans deed de hele loop zijn mond niet open....

Geen opmerkingen: