zaterdag 5 november 2011

Rommeldag


Olivier B. Bommel was in zijn element in Rommeldam, zelf had ik vandaag te maken met een Rommeldag. Om 5 uur was ik wakker, maar helaas, de slaap kwam niet meer. Ik was gewoon te helder. Mijn moeder plachtte dan te zeggen: "Al slaap je niet, je rust toch!"
De dag zelf kwam ik wat moeizaam op gang. Met Ada boodschappen op de fiets gedaan in de stad. Dat was geen straf, want het was heerlijk weer.
Thuis gekomen ging ik wat boeken wegbrengen. Uiteraard werd "Molen- en Merentocht" in alle gevallen gesigneerd, zoals ook bij Richard Dieke en mijn Elfstedentochtmaat Jaap de Gorter.



Thuis gekomen at ik in de zon. Niet iedere novemberdag is dit een pretje, maar vandaag wel. Het leek wel voorjaar.
's Middags moest ik onverwachts een niet geplande klus klaren, zodat het programma aardig in de war gestuurd werd.
Om kwart voor 8 fietste ik naar de Leidse IJshal voor de eerste praktijkcursus van de SIC. Tussen de bedrijven door verkocht ik nog 4 exemplaren van mijn boek. Een kwartet deelnemers gaf een stukje van een schaatsles. Het leuke hiervan was, dat je nieuwe oefeningen kreeg. Na zelf 20 jaar schaatsles gegeven te hebben, waren er een paar verrassingen bij. Een mens is nooit te oud om te leren.
Doordat iedere trainer een deeltje van de les gaf, was het wat rommelig, maar wel heel gevarieerd.
Na de Palm, die ik nog van Carl Flaman tegoed had, in de kantine genuttigd te hebben, fietste ik om half 11 naar huis.

Geen opmerkingen: