zondag 28 augustus 2011

Klavertje 5


Vrijdagmiddag wandelde ik langs het park in de Stevenshof en daar viel mijn oog op een veldje met grote klavers. Ik zag daar zowaar een klavertje 4 bij staan. Toen ik mij bukte, zag ik pal ernaast een niet alledaags klavertje 5.

Een klavertje 4 heeft de naam geluk te brengen. Hoeveel meer geluk, moet een klavertje 5 dan wel niet schenken.

Vanochtend was dat nog niet zozeer het geval. De geplande Kaag- en Braassemtocht viel letterlijk in het water. De ene bui na de andere trok als een trein met diverse wagons over, zoals exact zo was aangegeven op buienradar. Het hardlopen en fietsen gaat in zulke gevallen door, door het skeeleren kun je dan een groot kruis zetten.
Wat dat aangaat brachten klavertje 4 en 5 nog geen geluk. Hoewel Ada daar heel anders over denkt. Zij was heel blij, dat ik diverse huishoudelijke klussen deed, zoals de wastafels en de w.c.'s schoonmaken, en dan ook nog in die volgorde....

Geen opmerkingen: