donderdag 7 juli 2011

Ruw asfalt

Op deze half bewolkte middag volgde ik het goede voorbeeld van Siebe, die op de van Swabo geleende racefiets aan het trainen was.

Ik wilde wel eens uittesten, hoe de grotere wielen het zouden houden op ruw asfalt. Om half 3 trok ik mijn skeelers aan en vertrok van huis, waar vlak om de hoek een meter of 100 ruw wegdek te vinden was.
Om nou te zeggen, dat het lekker reed: nou, nee. Maar je rolt toch langer door dan met kleinere wielen. Het geeft een beetje het gevoel van fietsen op een kasseienstrook.
Ik reed naar het fietspad langs de rand van de Stevenshof, waar ook een paar stukken met grind onherstelbaar verbeterd asfalt te vinden was. Dit stuk reed ik heen en weer. Nu ben je als marathonloper niet helemaal vrij van masochisme, maar je kunt het ook overdrijven. Ik reed dus door naar de Velostrada.

Over het spiegelgladde asfalt reed ik naar de Horstlaan met de wind op kop. Dat hield tevens in, dat ik op de terugweg de wind in de rug had. En dat rijdt op glad asfalt toch wel erg lekker!
Maar deze tocht was vooral bedoeld om het ruwe asfalt uit te proberen, dus dat deed ik in de laatste kilometer aan de rand van de Stevenshof maar weer.

Geen opmerkingen: