woensdag 1 juni 2011

Hom of kuit

De komkommertijd begint meestal ergens in juli, als "de politiek" met zomerreces is.
Dit jaar is het echter ruim een maand vroeger, doordat de komkommer zelf verdacht wordt de oorzaak de zijn van een uitbraak van ziektegevallen met de EHEC-bacterie in Duitsland.

Maandagochtend werd ik wakker met een gevoelige rechterkuit, terwijl ik de dag ervoor niets bijzonders had gedaan. Zaterdag had ik 7 kilometer gelopen, dus dat kon de oorzaak anderhalve dag later niet zijn. Het enige wat ik kon bedenken was, dat ik door de puist op mijn zitvlak anders op mijn fiets was gaan zitten, waardoor ik de kuit, terwijl ik nog herstellende was van de marathon, zodoende te veel belast had.
Ik begon te smeren met spiroflor. De vorige keer, dat ik mijn kuit overbelast had, heeft het goed geholpen. Dinsdag ging het al een stuk beter, maar uit voorzorg trok ik toch maar mijn compressiekousen aan. Daarnaast deed ik de trapoefeningen bij station Lammenschans niet en een paar veldoefeningen in Cronesteyn niet voluit.
Voor de trainer leek het of ik op mijn eerste droogtraining na de marathon de kantjes eraf liep. In het woordenboek is hier een mooie uitdrukking voor te vinden: Hom of kuit! Haring noch kuit aan iemand hebben, niet weten wat men aan iemand heeft, wat men van hem moet denken.

En dat, terwijl het een zeer gevarieerde training was met voor mij behoorlijk wat nieuwe oefeningen. De coördinatie-oefeningen op de op het fietspad gelegde touwladder hadden af en toe wat weg van een training voor het Ministery of silly walks.

Vandaag was er weer skeelertraining op de ijsbaan van Leiderdorp. Onder de bezielende leiding van Jaap de Gorter gingen we verder met de bochtentechniek. Vooral de oefening, dat je in de bocht hangt, terwijl je wordt tegengehouden door iemand, die aan de buitenkant rijdt, is erg goed. Je kunt dan echt op de buitenkant van je skeelers de bocht door komen en behoorlijk veel vaart maken. Een leuke training derhalve.

Voor alle skeeleraars: op de site van het Leidsch Dagblad staan 6 toertochten door het Groene Hart, die je kunt downloaden. Wie ze wil bekijken: KLIK HIER!

Geen opmerkingen: