vrijdag 29 april 2011

De halve met Hans

De laatste grote klus voor de marathon van Leiden was het lopen van de halve marathon. Nu heb ik het geluk, dat ik het parcours op ruim 100 meter van mijn voordeur op kan pikken. Tweede Paasdag had ik met Hans Boers in Aarlanderveen afgesproken, dat we samen het parcours zouden gaan lopen.

Om even voor 5 was Hans bij mij, 10 minuten later waren we bij de molen, waar we de 21,1 km oppikten. Het was, ondanks de vrij stevige wind, nog behoorlijk warm in het lentezonnetje. In een marathontempo liepen we naar de binnenstad van Leiden, waar op de Nieuwe Rijn ter hoogte van het Stadhuisplein met boten een gigantisch terras op het water was gemaakt. Leuk voor Koninginnedag, maar ook gezellig met de marathon: laat dat terras dus nog maar even liggen!
Via Zoeterwoude en de Vlietlanden ging onze halve marathon naar Voorschoten, waar we langs de ijsbaan kwamen.


Langs de Korte Vliet kwamen we weer bij de Stevenshof uit, waar we langs de nu nog groene polder liepen tot we weer bij de molen uitkwamen. We hadden er 2 uur over gedaan, een prima marathontempo dus.
Voor Hans was dit een meer dan uitstekende training voor de halve marathon, zelf moet ik op 15 mei nog eens zo lang....

Geen opmerkingen: