woensdag 23 februari 2011

Schaatsles in de Krokusvakantie


Terwijl de krokussen in volle bloei staan in onze tuin, vertrok ik bij licht vriezend weer op de fiets naar de Leidse IJshal om te helpen bij het lesgeven aan kinderen in de Leidse IJshal. Daar kwam ik Hans van der Plas tegen, met wie ik vrijdag en zaterdag ga schaatsen voor de Nierstichting.

Het lesgeven op de binnenbaan ging weer als vanouds. Gisterenavond heb ik mijn vaste dinsdagavondtraining laten schieten om mijn lichaam nog wat extra rust te geven, want het zal bij IJsstrijd behoorlijk zwaar worden: middagtemperaturen tot 10 graden. Dat zal vermoedelijk een zachte bovenlaag opleveren, dus dat wordt ploeteren. Maar goed, it's all in the game.
Er waren 95 kinderen op de schaatsles afgekomen. Om kwart voor 11 fietste ik naar huis om me om te kleden en naar mijn werk in Katwijk te fietsen. Met het windje in de rug reed ik rustig pedalerend 27 km per uur. Daar zag ik tussen de kassen bij Valkenburg een drietal wielrenners mij met nog hogere snelheid tegemoet rijden: Jan Versteegen, Wim van Huis en Evert Boekhout waren aan het trainen. Op zich een prima training voor natuurijs: tegen de wind in beuken met temperaturen rond het vriespunt. Alleen jammer, dat de vorst net op het punt staat ons land te verlaten, want in het noorden van het land werd alweer geschaatst op natuurijs.

Geen opmerkingen: