woensdag 12 januari 2011

New York

Op mijn vaste dinsdagavond fietste ik naar de Leidse IJshal voor de enige schaatstraining deze week. De eerste 3 kwartier op deze vrij drukke avond met veel nieuwe gezichten ging het prima. Een half uur lang reed ik zelfs aan kop van het snelste peloton. Alleen een klein kopgroepje dubbelde ons diverse keren, hetgeen wij met het grootste peloton deden.
Daarna moest ik een klein beetje gas terugnemen.
Technisch gezien liep het best wel lekker, alleen het linkerbeen in de bocht behoeft nog de nodige aandacht.
Nadat wij geschaatst hadden, kwamen, zoals iedere dinsdagavond om 10 uur, de ijshockeyers de baan op. Maar dit keer niet voor een training, maar voor een wedstrijd tegen een team uit.....New York!


Gezeten op een bankje vertelde één van mijn trainingsmaten mij het volgende verhaal. Deze ex-leraar zat in de organisatie van een onderling ijshockeytoernooi van zijn school.
Daar het hem niet zo'n geslaagd idee leek om de leraren tegen de leerlingen te laten spelen, had hij gemengde teams samengesteld. Tot zo ver geen probleem.
Om het wat spectaculairder te maken, had hij met een leerling in een concurrerend team en de leerling, die die wedstrijd scheidsrechter zou zijn, een klein complot gesmeed. De leerling en hij zouden met elkaar in aanvaring komen tijdens de wedstrijd, dan wat gaan duwen en trekken aan elkaar en tenslotte elkaar met de stick op de helm slaan, waarna de scheidsrechter de kemphanen uit het veld zou sturen.

Alles verliep volgens afspraak, ware het niet, dat de beide teams elkaar terstond te lijf gingen.
Het eind van het liedje was, dat de aanstichter van dit "kwaad" zich bij de schoolleiding én het schoolbestuur moest verantwoorden, waar hij flink doorgezaagd werd door brave borsten, die vonden, dat dit absoluut niet kon! Ach ja, sommige mensen hebben geen gevoel voor humor.

Geen opmerkingen: