zondag 16 januari 2011

Een kapotte lamp

Zaterdagavond nam ik een schaatsles van Carl Flaman in de Leidse IJshal over. De nadruk lag bij deze training op zijwaarts afzetten. Ik had een vijftal oefeningen erbij bedacht en over het algemeen liep het goed.
Na een kwartier dweilpauze was het mijn beurt om de G-schaatsers van de IJVL wat meer techniek bij te brengen. Maar er kwam een kleine complicatie. De lichten op de binnenbaan, die we niet gehuurd hadden, werden met een tijdklok uitgeschakeld. Dat was op zich geen probleem, ware het niet, dat aan een kant van de buitenbaan een of twee lampen kapot waren. Ik paste mijn training aan, daar ik wilde voorkomen, dat de G-schaatsers op dit schemerige gedeelte van de baan onderuit zouden gaan en over het ijs zouden komen te rollen.

Na een kwartier had de dienstdoende ijsmeester handmatig de verlichting op de binnenbaan weer aangedaan, zodat ik voor de tweede keer binnen een uur mijn programma aan kon gaan passen. Als schaatstrainer moet je immers kunnen improviseren.
Of, om het in andere woorden te zeggen: je moet de knop om kunnen zetten!

Geen opmerkingen: