dinsdag 16 november 2010

Brainstormen

Gisterenavond hebben we in de Leidse IJshal zitten brainstormen, hoe we op 31 december de 1000 rondjes van Leiden in zouden kleden.

Van de IJshal waren Jos Arts, Hermien Ravensbergen, Elly van Goozen en ijsmeester Jan van Rijn aanwezig, terwijl ik bij het drietal deelnemers aan dit nieuwe evenement behoorde, samen met Hans van der Plas en Willem van Vliet.
Het begon allemaal als een grap, nadat Hans van der Plas en ik door dooiijs de 200 km van de Nierstichting Elfstedentocht niet hadden volbracht. "In Leiden is het maar 1000 rondjes en je hebt er altijd goed ijs" mailde Jos Arts ons. En ja, hoe gaat het met geintjes: die gaan soms een eigen leven leiden.
En zo zaten we gisterenavond te vergaderen over een concrete invulling van dit wilde plan, met maximaal 30 schaatsers op de buitenbaan en het G-schaatsen als goede doel. Ik kan er nog niet te veel over uitweiden, daar een aantal zaken doorgesproken moeten worden met Zorg & Zekerheid, de hoofdsponsor van dit evenement.
Wel wil ik bij deze kwijt, dat ik op 31 december om half 6 's ochtends aanwezig ben bij de start van de aanval op mijn enige baanrecord: in 1988 schaatste ik op 1 dag 600 rondjes oftewel 120 km in de Leidse IJshal.Alleen de échte Elfstedentocht kan mij weerhouden van deelname aan deze zeer Alternatieve Elfstedentocht.

Geen opmerkingen: