zondag 15 augustus 2010

Frank Wulff

Zoekend naar bijpassende muziek voor de verhalen over onze fietsvakantie in Duitsland stuitte ik op het bericht, dat Frank Wulff verstorben war.

Frank Wulff was één van de oprichters van Ougenweide.

Hij was een van de dragende krachten van deze Duitse folkrockgroep, als componist én vooral als multi-instrumentalist. Behalve een hele serie blaasinstrumenten bespeelde hij ook nog eens diverse gitaren, luit, dulcimer, mandoline, percussie en diverse toetsinstrumenten. Kortom, een muzikale duizendpoot.
Zelf ben ik al heel lang fan van Ougenweide en bezit ik alle cd's van deze groep. Ik heb de Mittelalter-Rock eindeloos veel gedraaid.
Ik heb Ougenweide één keer live op zien treden op een folkfestival in Rotterdam. Dit optreden is voor mij onverbrekelijk verbonden met een fietsvakantie met een groep vrienden in Denemarken kort na het folkfestival.
Op 19 maart overleed deze muzikale virtuoos veel te jong, op 57-jarige leeftijd. Zijn muzikale erfenis is zeer rijk. Karakteristiek voor zijn virtuositeit is het nummer "Bald anders".


Frank, rust in vrede.



Geen opmerkingen: