dinsdag 7 juli 2009

"Hé Bert, wat doe jij hier?"

Tijdens het Buijzenweekend ging ik op zaterdagmiddag hardlopen. Het was zonnig weer en de temperatuur was met een graad of 23 aangenaam. Ik zwierf door de bossen richting Nijverdal. Het is een mooi en afwisselend gebied. Glooiend, bossen, kleine weilanden, heidevelden en af en toe een boerderij.
Op de terugweg hoorde iemand roepen: "Hé Bert, wat doe jij hier?" IJVL-lid Herco Liem liep met Marco, een schoolvriend, een stuk van het Pieterpad. "We maken allemaal leuke dingen mee" zei Herco: "Gisteren kwamen we in Deventer, waar net het festival "Deventer op stelten"aan de gang was, met theaterkunst op 4 podia. Vanochtend kwamen we in Holten, waar net het EK triatlon gehouden werd. En nu treffen we midden in het bos deze ijscokar." Die had ik intussen ook ontdekt en daar ik lid ben van de IJssport Vereniging Leiden deed ik de naam van de club eer aan.

De laatste keer, dat ik Herco gezien heb was op het natuurijs op de Vogelplas met Nieuwjaarsdag, toen Herco ook nog een Nieuwjaarsduik nam in de Noordzee. (Zie op deze blog in januari). Herco en Marco zouden naar Nijverdal wandelen voor de overnachting. Met "Tot op het natuurijs" namen we afscheid van elkaar.

1 opmerking:

skroensj zei

Inderdaad en dan ook precies bij een totaal verdwaalde ijsco kar midden in het bos. Hoe bedenk je het? Misschien moeten we eens denken aan een aparte zomernaam voor ijvl; ijsco kar vanille ofzo. Helemaal leuk in elk geval. Tot bij de koek en sopie op het ijs (of bij de nieuwjaarsduik natuurlijk)

groetjes, Herco