woensdag 13 mei 2009

Bertus Spreeuw


Maandagochtend vond ik op mijn mailbox een mailtje met de volgende tekst:
Beste bert breed,

bertus spreeuw
heeft gereageerd op jouw registratie op http://www.schoolbank.nl en stuurt je het volgende bericht:

Hoi Bert is het mogelijk dat jij op 30 april j.l op de fiets (waarschijnlijk met je vrouw in het kielzog)van Zeewolde richting Harderwijk reed. Ik passeerde je namelijk met mijn vrouw in tegengestelde richting. Voor ik het wist was je voorbij en ik vond het kinderachtig je na te roepen. Achteraf vindt ik dat wel stom want dan hadden we even bij kunnen praten. Misschien kun je even laten weten of je dat inderdaad geweest bent.

Met vriendelijke groeten,

Jouw SchoolBANK-team

Nu moet u weten, dat Bertus Spreeuw van beroep politieagent is, dus speurzin is hem niet vreemd. Zelf ben ik hem gewoon voorbij gereden: deels omdat je op ruim 100 km van huis geen bekenden verwacht, deels door de vele insekten, waardoor je zoveel mogelijk naar beneden keek. (Zie onder het kopje Zuiderzeeroute)
Het spreekt voor zich, dat ik na dit mailtje contact met Bertus heb gezocht.
Bertus heeft met mij op de lagere school en de MAVO gezeten. Op de "R.K. Jongensschool Sint-Jozef" (ja, toen had je dat nog...) in Nieuw-Vennep zaten we samen in diverse combinatieklassen, op "Porta Vitae" in Hoofddorp zaten we, nadat ik op de MULO was blijven zitten, op de MAVO bij Bert in de klas. Sterker nog, we fietsten een aantal jaren iedere dag samen naar school. U ziet het, in mijn jonge jaren werd ik iedere dag door een politieagent opgehaald.....
In die tijd waren we allebei redelijk fanatieke voetballers. We speelden vaak in hetzelfde jeugdelftal bij DIOS. Er was echter wel een verschil: Bertus Spreeuw had veel meer talent dan ik en hij leefde toendertijd veel meer voor de sport dan ondergetekende. Hij schopte het tot het eerste van DIOS, terwijl mijn gloriejaren zich afspeelden in DIOS 8. In de laagste klasse van de Haarlemse Voetbalbond speelde ik een uitstekende derde helft in een heus bierelftal!

Geen opmerkingen: